Friday, March 17, 2006

Jeg har to 50 % stillinger som til sammen utgjør en 100 % stilling. Som om ikke dette er forvirrende nok så har jeg en mannlig kollega på hvert sted (den ene er jeg tilfeldigvis gift med og den andre er en av mine beste venner - snakk kom flaks :-)). Men nå har presset begynt (ikke sex presset som andre damer kanskje opplever), nei, det er snakk om sunnhetspresset..!!! Begge to (visstnok uavhengig av hverandre) er blitt SUPER sunne. Den ene begynte med en ukes faste før han gradvis har introdusert matvarer han har lov til å spise igjen, først bare friske ting som nøtter, grønnsaker og frukt - og nå har han lagt suppe til denne listen. Den andre har kjøpt seg en mengde sunne teer (frukt og grønne) pluss at han bare spiser gulrøtter og grapefrukt til lunsj!!!! Og føler han for en snaks innimellom så er det frem med gulrøttene igjen (jeg syntes nesten han begynner å få et oransje skimmer i huden....kanskje litt for mye av det gode kanskje!!!).

All denne sunnheten har en dårlig innflytelse på meg, jeg føler meg forpliktet til å veie opp for alt det sunne de spiser med tilsvarende mengde usunt, men i takt med usunnheten min så stiger den dårlige samvittigheten - spesielt i det jeg ser mine mannlige kollegaer gå ned i vekt, bli blidere, hyggeligere, energiske, positive, mer avslappet - hele pakka, mens jeg blir surere mer mismodig og har hatt hodepine i nesten en uke nå. Kanskje er det på tide å slutte staheten, kastet inn sjokoladen og gripe fatt i gulroten - jeg overgav meg nesten i går kveld, hadde en STOR kopp sunn te, men så falt jeg for fristelsen å ha en kvikklunsj ved siden...

2 comments:

Anonymous said...

Ikke gi deg, Gryne!
Husk: Ytre motivasjon er ikke bra :-)

Harald Giesebrecht said...

Bare gi etter Gryne. Du vet du egentlig vil det.
Harald